En els últims anys venim observant una tendència que va en augment cap a la gestió i consulta de les ofertes turístiques per part de la societat en matèria de viatges, estades, itineraris, de l'oferta turística en general. Això és possible perquè tenim l'oportunitat de accedir i disposar de dades que ens proporcionen una eina clau per planificar els nostres objectius i aconseguir una excel·lent experiència turística en termes de gaudi i en condicions de sostenibilitat gràcies a la digitalització i la informació que ens proporcionen les dades obertes. Dades obertes sobre turisme que amb l'impuls des de la Unió Europea que s'està realitzant per identificar els conjunts de dades d'alt valor i els espais de dades, milloraran el seu accés, qualitat, ús, interpretació i explotació.
Tanto el sector público como la empresa privada entienden que la información es clave y están mostrando un gran interés en los datos, pero con distintos grados de madurez, comprensión y habilidades para aprovechar el potencial de la información, que es muy diversa, fragmentada y a veces infrautilizada. No cabe duda de que la utilització de la generació de dades de qualitat en aquesta activitat facilitarà que cada vegada més persones puguin accedir a ella, utilizar esa información y compartirla, lo que contribuirá a crear servicios y soluciones innovadores, y una mayor riqueza.
Conscients precisament de tot l'anterior, des de la Diputació de Castelló estem impulsant un espai concret sobre turisme al nostre Portal de Dades Obertes que pretén aglutinar tot el coneixement que generem entre tots al voltant de l'III Encontre Nacional de Dades Obertes i que pots consultar aquí: - https://datosabiertos.dipcas.es/pages/turismo/