Esdeveniments

X Jornades STIC CCN-CERT

• Kinépolis (Ciudad de la Imagen), C/ Edgar Neville, s/n 28223 Pozuelo de Alarcón (Madrid)
  • 13 desembre 2016 - 14 desembre 2016
  • 07:30

El 14 de novembre de 2007, un any després que en el si del Centre Criptològic Nacional (CCN) es creés l'Equip de Reposada a Incidents, CCN-CERT, es va organitzar la primera Jornada de Seguretat TIC destinada als professionals de les Administracions Públiques. Ja llavors, la insaciable demanda d'informació i l'ús massiu de les noves tecnologies i d'Internet era una realitat i s'albirava un creixement persistent dels riscos i amenaces associades a ella.

Avui, deu anys després, quan s'ha constatat la dependència cibernètica de la nostra societat i l'aprofitament que els atacants fan d'aquesta situació; la seguretat del ciberespai i la protecció de la informació sensible han entrat de ple en les preocupacions de governs, empreses i ciutadans.

I precisament, la labor del CCN, a través de les múltiples funcions que té encomanades legalment, ha anat encaminada a reduir els riscos i amenaces, propiciar la coordinació i comunicació i actuar com a estendard de la defensa del ciberespai, preservant la informació classificada i sensible, evitant la interrupció de serveis i defensant el patrimoni tecnològic espanyol.

La creació ja ressenyada del CERT Governamental Nacional espanyol com a centre d'alerta i resposta nacional, amb més 130 sondes desplegades en 110 organitzacions; la constitució en 2007 de l'Organisme de Certificació (OC) de productes i sistemes; o el seu paper central en el desenvolupament i implantació de l'Esquema Nacional de Seguretat (ENS) i de l'Estratègia de Ciberseguretat Nacional, presidint a més el Consell Nacional de Ciberseguretat són bona prova d'aquesta labor.

Todo ello promoviendo la innovación tecnológica española, a través del desarrollo de herramientas de seguridad para la gestión, detección y análisis de ciberataques, junto con la mejora en el intercambio de información entre todos los agentes afectados.

El CCN es, además, el principal interlocutor español en los foros internacionales en los que se dirimen estas cuestiones y una figura clave en la formación del personal de la Administración a través de sus Cursos STIC (presenciales y online).

Els seus més de 260 Guies CCN-STIC s'han convertit en manuals de referència en ciberseguretat i la seva presència i suport a quantes iniciatives es realitzen a Espanya a favor de la formació, conscienciació i promoció de la cultura de ciberseguretat són una realitat.

Un impuls que ha tingut en les Jornades STIC CCN-CERT el seu major exponent, en convertir-se en el principal encontre d'experts en ciberseguretat del nostre país. Un prestigi aconseguit gràcies a l'esforç de tots: patrocinadors, ponents i assistents que, any rere any, han acudit a la trucada del CERT Governamental Nacional i han contribuït amb el seu treball i dedicació a l'existència d'un ciberespai més segur/segur i segur/segur.

Programa(Obre en nova finestra)

Inscripcions(Obre en nova finestra)

Font original de l'esdeveniment(Obre en nova finestra)

• Seguretat